در تبلیغات محصولات مراقبت از پوست احتمالا ادعاهایی مثل استفاده از سلول های بنیادی یا استفاده از موادی که سلول های بنیادی را تحریک می کنند برای مبارزه با چروک ها دیده اید. این تبلیغات نمونه های بارزی هستند از اینکه یک شرکت آرایشی بهداشتی چگونه می تواند یک واقعیت علمی را دستکاری کند تا محصولش را بفروشد. در منابع علمی ذکر شده که سلول های بنیادی، سنگ بنای ساخت اندام های بدن، بافت ها یا سلولهای بدن انسان هستند. همچنین از سلول های بنیادی برای ترمیم بافت تخریب شده استفاده شده است و بیماری هایی مثل سرطان، دیابت به وسیلۀ آن قابل کنترل هستند. وقتی می گوییم قابل کنترل هستند یعنی هنوز مطمئن نیستیم. بنابراین شرکت های آرایشی بهداشتی نیز نمی توانند مطمئن باشند.
تحقیقات سلول های بنیادین علاوه بر سلول های بنیادی جنین، روی سلول های بنیادی بزرگسالان نیز شروع شده است. سوالهای پیچیده ای بدون پاسخ مانده اند. مثلا چند نوع سلول بنیادی بزرگسال وجود دارد و در کدام بافت ها قرار گرفته اند. آیا این ها بقایای سلول های بنیادی جنینی هستند؟ چرا آن ها به صورت تمایز نشده هنوز باقی مانده اند؟ آیا سلول های بنیادی بزرگسالان قابل دستکاری هستند؟ همانطور که می بینید، تعداد سؤال ها بیشتر از پاسخ هاست و تعداد پاسخ هایی که در زمینۀ محصولات مراقبت از پوست پاسخ داده شده بسیار اندک است.